Το σωματείο μας καταγγέλει την ολοκληρωτική άρνηση της Teleperformance να βοηθήσει συναδέλφους μετά που οι ίδιοι βρέθηκαν σε αναγκη ενώ είχαν τραυματιστεί.
Το περιστατικό αφορά δύο συναδέλφους οι οποίοι ήρθαν από το εξωτερικό για να εργαστούν με την εταιρία και τραυματίστηκαν σοβαρά ώντας θύματα επεισοδίου σε μισθωμένες κατοικίες της εταιρίας, ως αποτέλεσμα του οποίου είχαν βρεθεί να περιθάλπονται στο Γενικό νοσοκομείο Χανίων με σοβαρά τραύματα.
Οι συνάδελφοι αυτοί βρίσκονταν ανίκανοι να εργαστούν με αναρρωτική άδεια για πολλούς μήνες. Σε αυτό το διάστημα ήρθαν αντιμέτωποι με μια πραγματικά απάνθρωπη αντιμετώπιση από την εταιρία. Ήδη κιόλας όσο βρίσκονταν κατάκοιτοι σε κλίνες της χειρουργικής κλινικής, η εταιρία διέκοψε κάθε επαφή μαζί τους. Η αντιμετώπιση που έλαβαν οι συνάδελφοι εκθέτει την εικόνα που προσπαθεί να παρουσιάσει η εταιρία υποστηρίζοντας πως είναι «ο καλύτερος εργοδότης» ως απόλυτα υποκριτική. Επιχείρημα το οποίο μάλιστα χρησιμοποιεί πολύ έντονα η Teleperformance για να προσελκύσει εργαζόμενους από το εξωτερικό. Κι όμως όπως γίνεται προφανές από την καταγγελία μας, μόλις κάποιος συνάδελφος έρθει σε ανάγκη, αφήνεται στην μοίρα του από τον εργοδότη που τον προσέλκυσε να μετακομίσει εδώ από το εξωτερικό.
Οι συνάδελφοι μας, ώντας τραυματισμένοι και ανίκανοι να εργαστούν για πολλούς μήνες, δεν έλαβαν καμιά καθοδήγηση από την εταιρία. Κανένας δεν τους ενημέρωσε για τα δικαιώματα τους πέραν από (το ήδη υπερφορτωμένο) προσωπικό του νοσοκομείου της πόλης μας και το σωματείο μας. Είναι γεγονός πάντως, ότι ως μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού που εργάζονταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, οι συνάδελφοι δεν δικαιούνταν καμία παροχή από το δημόσιο σύστημα πέραν έκτακτης περίθαλψης. Μήτε επίδομα ασθενείας, παρά τα σοβαρότατα τραύματα τους και το γεγονός ότι πλήρωναν δημόσια ασφάλεια, ούτε καν συμμετοχή στο κοινωνικό παντοπωλείο ή έστω κάποιο επίδομα πρόνοιας διότι δεν είχαν προηγούμενα φορολογικά στοιχεία στην Ελλάδα.
Η εταιρία λοιπόν, γνωρίζοντας την κατάσταση των τραυματισμένων εργαζομένων της, αρνήθηκε να παρέχει οποιαδήποτε βοήθεια ή ενίσχυση η ίδια, παρά τις πολλαπλές εκκλήσεις των συναδέλφων για βοήθεια καθώς οι ίδιοι κατάγονται από το εξωτερικό και δεν γνώριζαν πως να περιηγηθούν τις Ελληνικές υπηρεσίες για να λάβουν οποιαδήποτε βοήθεια. Η εταιρεία συνέχισε να αρνείται την επαφή με τους εργαζόμενους της παρά το γεγονός ότι οι ίδιοι έκαναν πολλές προσπάθειες να ενημερώσουν τους προϊσταμένους τους για το γεγονός ότι βρίσκονταν σε εξαθλιωτική κατάσταση, χωρίς φαγητό, μεταφορικό μέσο και καθόλου χρήματα.
Σ’ αυτό το διάστημα μάλιστα η εταιρία συνέχισε να χρεώνει τους τραυματίες εργαζόμενους το ληστρικό ποσό των 0.45€/κιλοβάτ, όπως κάνει σε όλους τους εργαζόμενους της που διαμένουν σε διαμερίσματα της στα Χανιά, παρακρατώντας αυτά τα ποσά αυτόματα από τωρινούς και μελλοντικούς μισθούς.
Οι συνάδελφοι μας είχαν αίτημα να τους προσφερθεί εργασία από το σπίτι ώστε να μπορούν να εργάζονται ανεμπόδιστα χώρος να έρχεται σε κίνδυνο η υγεία τους με λοιμώξεις που μπορεί να κολλήσουν στα γραφεία, και που θα τους έθεταν σε σοβαρό κίνδυνο λόγο του αδύναμου ανοσοποιητικού τους μετά τους τραυματισμούς. Είναι γεγονός εξάλλου πως ακόμη και τώρα η εταιρία προωθεί πολλές θέσεις εξ’ αποστάσεως εργασίας στις ιστοσελίδες της.
Όχι απλά αρνήθηκε αυτό τους το αίτημα η Teleperformance, αλλά σαν να μην έφταναν όλα αυτά, αφού ο ένας συνάδελφος αναγκάστηκε να επιστρέψει στα γραφεία, εχθές στις 14 Οκτωβρίου, τον ενημέρωσαν ότι απολύεται με την δικαιολογία ότι «κάνει πολλές απουσίες στην δουλειά»… Αυτό μάλιστα έγινε ενώ ο ίδιος πάσχει από οξεία αμυγδαλίτιδα, έχοντας προσκομίσει και αντίστοιχο δικαιολογητικό στον εργοδότη!
Βάση όλων των παραπάνω, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
<< ΑΜΕΣΑ να υιοθετηθεί σύστημα πρόσθετης ασφάλειας τουλάχιστον για τον πρώτο χρόνο εργασίας ατόμων καταγωγής από το εξωτερικό με την Teleperformance στην Ελλάδα• έτσι ώστε να καλύπτονται περιπτώσεις ατυχήματος, τραυματισμού, ασθένειας κ.ο.κ. ακόμη και στο διάστημα όπου δεν θα καλυπτόταν κάτι τέτοιο από το δημόσιο σύστημα ασφάλισης. Για να μην έρθει ποτέ ξανά κανένας συνάδελφος σε κατάσταση εξαθλίωσης!
<<ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ των συναδέλφων από την εταιρία ως ελάχιστη ένδειξη στήριξης στην ταλαιπωρία που τους προκάλεσε η άρνηση της εταιρίας να βοηθήσει όταν έπρεπε.
<<ΝΑ προσφέρει η εταιρεία στους συναδέλφους θέσεις εξ’ αποστάσεως εργασίας ώστε να μπορούν να εργάζονται με αξιοπρέπεια και χωρίς να επιβαρύνεται περαιτέρω η κατάσταση της υγείας τους από τους τραυματισμούς που αντιμετωπίζουν ακόμη.
<<ΝΑ εφαρμόσει άμεσα η εταιρία τα γενικά αιτήματα:
-Δωρεάν μετακίνηση από και προς τα γραφεία, υπηρεσία για την οποία έως τώρα χρεώνονται οι συνάδελφοι στα Χανιά 50€ τον μήνα.
-20% αύξηση μισθών.
-Να πάψει άμεσα η ληστρική πρακτική του να αφαιρεί η εταιρία αυτόματα από τους μισθούς των συναδέλφων που μένουν σε εταιρικά διαμερίσματα χρεώσεις ρεύματος στα 0.45€ το κιλοβάτ, σε πολλές περιπτώσεις χωρίς καν μετρητές…